vrijdag 19 april 2013

Cadeaudoosje Vlinder met korte tutorial
 
 
Omdat ik het nogal erg leuk vindt om doosjes te maken , heb ik voor het SU inspiratieblog een cadeaudoosje gemaakt met een korte uitleg met foto's van het doosje zelf.
Als eerste heb ik met designers paper het doosje zelf gemaakt.
Eromheen heb ik van cardstock een band gemaakt. Ik heb de band in gedeeltes gemaakt zodat ik er goed bij kon met de vlinderspons. Ik heb zowel voor als achter een vlinder uitgeponst.
Toen de band in elkaar geplakt en een randje met de edgelits stans aan de zijkant geplakt.
De band zit bovenop de deksel en voor vastgeplakt aan het doosje zodat die niet verschuift.
De band heeft voor een sluiting met klittenband. De brad zit er voor de sier.
 
Bovenop heb ik twee bloemen uitgestanst met de Floral Frames Framelits in grijs en wit. Daar bovenop een rode bloem uitgeponst met de pons Scallop Circle ( 4,4 cm ) en als laatste een rondje met de pons Circle (1 ,9 cm ) De blaadjes heb ik een beetje omhoog gevouwen en alles opelkaar geplakt. Als laatste een vlinder gestempeld en uitgeponst met 3d blokjes op de bloem bevestigt.
Dit alles met 3d blokjes bovenop het doosje plakken
 
Gebruikte materialen:
Cardstock: Pink Pirouette, Basic Grey, Real Red en Whisper white.
Dessigners Paper: Twitterpated
Pons: Circle ( 1,9 cm), Scallop Circle ( 4,4 cm) en Elegant Butterfly
Stans: Floral Frames Framelits, Finishing Touches Edgelits
Inktpad: Real Red
Stempelset: Papillon Potpourri
 
Klaar! Hieronder volgt de korte uitleg van het doosje zelf
 
Creative groetjes Tanja
 
 
Uitleg Doosje:
 
Neem een stuk papier van 30 x 21 cm. Markeer aan de lange kant met potlood streepjes op 7-14-21-28 cm. Bij de korte kant markeer je met een potlood op 7 en 14 cm.
Ril deze lijnen met de Simply Score Scoring Tool of met een liniaal en voorwerp met een punt ( Niet te scherp anders ga je door het papier)
 
 
De bovenkant is waar 1,5 cm over is ( Dit wordt de strook aan de klep van het doosje ) Aan de onderkant  knip je de rechteronderhoek uit. Let op ! Aan het blok erboven moet een plakstrook komen dus kijk goed op de bovenstaande foto hoe dat er uit komt te zien.
 
Kijk nu goed na de foto hieronder hoe de rest uitgeknipt moet worden:
 
 
Vouw alle lijnen nu naar binnen ( De goed print zit aan de buitenkant )
 
 
Plak nu de plakstrookjes aan de binnenkant van het doosje en klaar is het doosje
 
 
 
 

1 opmerking: